Otázky pro Autoškola - Stránka 19 z 22

Prohlížejte otázky 901 až 950 z celkových 1098 otázek.

901. Ve vyobrazené dopravní situaci:

A
řidič vozidla z výhledu jel na pozemní komunikaci mimo obec vyšší rychlostí, než mu zákon umožňuje.
B
řidič červeného vozidla nepřizpůsobil rychlost při průjezdu zatáčkou na mokré vozovce.
C
řidič červeného vozidla nemohl předvídat možnost smyku svého vozidla.

902. Ve vyobrazené dopravní situaci řidič vozidla z výhledu:

A
může objíždět tramvaj, pokud neohrozí osoby vystupující z tramvaje.
B
může objíždět tramvaj, pokud neohrozí protijedoucí řidiče.
C
nesmí objíždět tramvaj, pokud to není umožněno dopravní značkou „Objíždění tramvaje“.

903. S ohledem na defenzivní způsob jízdy řidič vozidla z výhledu:

A
zvýší rychlost jízdy a předjede jezdce na koloběžce ještě před zúžením.
B
nebude v této dopravní situaci předjíždět jezdce na koloběžce a bude dodržovat bezpečnou vzdálenost minimálně 2 sekundy.
C
nebude v této dopravní situaci předjíždět jezdce na koloběžce a bude dodržovat bezpečnou vzdálenost 0,7 sekundy na reakční dobu řidiče plus 0,3 sekundy na prodlevu brzd.

904. Ve vyobrazené dopravní situaci chodkyně na přechodu pro chodce

A
se před přecházením po přechodu pro chodce musela přesvědčit, zda pozemní komunikaci může přejít, aby nevstoupila bezprostředně před jedoucí vozidlo.
B
se před přecházením po přechodu pro chodce nemusela přesvědčit, zda pozemní komunikaci může přejít, protože má na přechodu pro chodce absolutní přednost.
C
se při přecházení po přechodu pro chodce nemusí věnovat situaci v provozu.

905. Dodržel řidič vozidla z výhledu bezpečnou vzdálenost pro případnou náhlou změnu jízdy nebo pád cyklisty?

A
nedodržel bezpečnou vzdálenost pro jízdu předepsanou v piktogramovém koridoru pro cyklisty.
B
dodržel bezpečnou vzdálenost, ale překročil nejvyšší dovolenou rychlost.
C
dodržel bezpečnou vzdálenost za cyklistou.

906. Ve vyobrazené dopravní situaci řidič kamionu při odbočování vpravo

A
vjel neoprávněně do protisměru a tím ohrozil protijedoucí vozidlo z výhledu.
B
mohl vybočit ze směru své jízdy vlevo s ohledem na rozměry vozidla.
C
nedal přednost v jízdě řidiči vozidla z výhledu, který jel po hlavní pozemní komunikaci.

907. Dodržel řidič vozidla z výhledu bezpečnou vzdálenost a nejvyšší dovolenou rychlost?

A
Nedodržel bezpečnou vzdálenost a překročil nejvyšší dovolenou rychlost.
B
Dodržel bezpečnou vzdálenost, ale překročil nejvyšší dovolenou rychlost na železničním přejezdu.
C
Dodržel bezpečnou vzdálenost a nepřekročil nejvyšší dovolenou rychlost.

908. Řidič nákladního vozidla ve vyobrazené dopravní situaci při odbočování vpravo s ohledem na rozměry vozidla musel nejdříve vybočit ze směru své jízdy vlevo a přitom

A
musel dát nejdříve znamení o změně směru jízdy vlevo a poté vpravo.
B
musel dávat pouze znamení o změně směru jízdy vpravo.
C
nemusel dávat znamení o změně směru jízdy.

909. Ve vyobrazené dopravní situaci řidič osobního motorového vozidla

A
nesměl umožnit vyjetí autobusu ze zastávky, protože by snížením rychlosti jízdy, případně zastavením, mohl ohrozit řidiče za ním jedoucích vozidel.
B
musel snížit rychlost jízdy, případně zastavit, aby umožnil vyjetí autobusu ze zastávky.
C
nemusel umožnit vyjetí autobusu ze zastávky, ale jedná se o slušnost vůči řidiči autobusu.

910. Provedl řidič nákladního vozidla ve vyobrazené dopravní situaci odbočení vlevo bezpečně a v souladu s pravidly silničního provozu?

A
Ne, měl omezený přímý výhled způsobený protijedoucím vozidlem odbočujícím vlevo a zároveň nezohlednil délku svého vozidla.
B
Ne, měl omezený přímý výhled způsobený protijedoucím vozidlem odbočujícím vlevo. Délku vozidla zohlednit nemusel.
C
Ano, řidič nákladního vozidla měl dostatečný rozhled a při odbočení neomezil ani neohrozil protijedoucího řidiče vozidla z výhledu.
911-0195b957-80fb-714d-aebb-8b05099ff712.png

911. Řidič vozidla z výhledu ve vyobrazené křižovatce s kruhovým objezdem:

A
Má přednost v jízdě před vozidly jedoucími po kruhovém objezdu.
B
Musí dát přednost v jízdě vozidlům jedoucím po kruhovém objezdu.
C
Se musí na tomto kruhovém objezdu pouze otočit a jet zpět.

912. Ve vyobrazené dopravní situaci řidič vozidla z výhledu

A
nemusel zastavit před přechodem pro chodce, nevidomý chodec byl ještě daleko od místa přecházení vozovky a řidič měl dostatek času přechod pro chodce přejet, aniž by chodce ohrozil nebo omezil.
B
musel umožnit nevidomému chodci nerušené a bezpečné přejití vozovky, protože bylo zřejmé, že nevidomý chodec hodlá přecházet vozovku po přechodu pro chodce.
C
nemusel umožnit nevidomému chodci přejití vozovky, protože ten se dopustil přestupku, kdy hodlal sám, bez doprovodu přecházet vozovku.

913. Nevidomý chodec signalizuje úmysl přejít vozovku

A
ťukáním bílé slepecké hole o konec chodníku.
B
mávnutím bílou slepeckou holí ve směru přecházení.
C
otočením hlavy ze strany na stranu, jako kdyby se rozhlížel.

914. Řidič vozidla z výhledu ve vyobrazené dopravní situaci

A
nemusel dbát zvýšené opatrnosti, protože nevidomý chodec šel po chodníku a neměl tedy důvod této situaci přizpůsobit svou jízdu.
B
musel dbát zvýšené opatrnosti a dodržet zákonem stanovený odstup minimálně 2 m od nevidomého chodce, aby mohl zabránit případné kolizi.
C
musel dbát zvýšené opatrnosti i v případě, že šel nevidomý chodec po chodníku a přizpůsobit svou jízdu tak, aby byl schopný reagovat na případnou neočekávanou reakci nevidomého chodce.

915. Došlo ve vyobrazené dopravní situaci k porušení pravidel silničního provozu?

A
Ano, řidič motocyklu musel zastavit za autobusem, který stojí v obci v zastávce a pokračovat až po jeho odjetí.
B
Ano, chodec se před tím, než vstoupil na přechod pro chodce nepřesvědčil o situaci v provozu a vběhl bezprostředně před řidiče motocyklu.
C
Ne, chodec má na přechodu přednost a řidič motocyklu tomu přizpůsobil rychlost své jízdy.

916. Jak se musí ve vyobrazené dopravní situaci zachovat řidič vozidla z výhledu v místě označeném bílou klikatou čárou na vozovce za dopravní značkou ,,Chodci”?

A
Musí zde projíždět se zvýšenou opatrností a přizpůsobit rychlost jízdy zvýšenému pohybu chodců.
B
Musí kvůli zvýšenému pohybu chodců jet v bezpečném odstupu od kraje vozovky. Povinný odstup od kraje vozovky je vyznačen bílou klikatou čárou na vozovce.
C
Musí umožnit chodcům, aby v tomto místě přešli vozovku a to zpomalením nebo i zastavením vozidla.

917. Ve vyobrazené dopravní situaci osoba na osobním přepravníku

A
mohla jet po chodníku a přejet po přechodu pro chodce.
B
nesměla jet ani po chodníku, ani přejet po přechodu pro chodce.
C
mohla jet po chodníku, ale nesměla přejet po přechodu pro chodce.

918. Porušili řidič vozidla z výhledu a řidič bílého osobního vozidla ve vyobrazené dopravní situaci při předjíždění cyklisty pravidla silničního provozu?

A
Ano porušili, předjížděli cyklistu v místě, kde byla na vozovce vyznačena podélná čára souvislá.
B
Ano porušili, mohli sice cyklistu předjíždět, ale nesměli přitom přejet podélnou čáru souvislou.
C
Ne neporušili, při předjíždění cyklisty mohli přejet podélnou čáru souvislou, aby dodrželi minimální boční odstup 1,5 m.

919. Musí řidič vozidla z výhledu ve vyobrazené dopravní situaci dodržet zákonem stanovený bezpečný boční odstup nejméně 1,5 m od cyklisty?

A
Ano, cyklista jede ve vyhrazeném jízdním pruhu pro cyklisty, jedná se o předjíždění cyklisty řidičem.
B
Ne, cyklista jede ve vyhrazeném jízdním pruhu pro cyklisty, nejedná se tedy o předjíždění.
C
Ano, pokud však cyklista jede ve vyhrazeném jízdním pruhu pro cyklisty, bezpečný boční odstup je stanoven na nejméně 1 m.

920. Vyhodnoťte nejzávažnější riziko v ukázce

A
chodec na přechodu pro chodce.
B
jezdec na koloběžce na přechodu pro chodce.
C
autobus stojící v autobusové zastávce.

921. Zachoval se řidič vozidla z výhledu při zařazování do průběžného jízdního pruhu správně?

A
ne, na konci připojovacího pruhu měl zastavit a zařadit se až poté, kdy se přesvědčil o tom, že situace v průběžném jízdním pruhu mu to umožňuje.
B
ano, využil celou délku připojovacího pruhu, aby dosáhl rychlosti vozidel v průběžném jízdním pruhu a zařadil se do něj.
C
ne, do průběžného jízdního pruhu měl najet okamžitě na začátku připojovacího pruhu, protože v průběžném jízdním pruhu nejelo žádné vozidlo.

922. Ve vyobrazené dopravní situaci řidič vozidla jedoucí v průběžném jízdním pruhu:

A
způsobil nebezpečnou dopravní situaci, tím, že zastavil v průběžném jízdním pruhu.
B
správně zastavil, aby umožnil zařazení vozidla z připojovacího pruhu.
C
měl umožnit najetí vozidla z připojovacího pruhu najetím do levého jízdního pruhu.

923. Ve vyobrazené dopravní situaci řidič protijedoucího vozidla:

A
nesměl v daném místě předjíždět.
B
předjížděl bezpečně, dostatečná šířka vozovky umožňovala, aby se protijedoucí vozidla vyhnula.
C
při předjíždění ohrozil řidiče vozidla z výhledu.

924. Dodržel řidič vozidla z výhledu v ukázce dostatečnou bezpečnou vzdálenost od před ním jedoucího vozidla?

A
Ano, vzdálenost mezi vozidly byla minimálně 1 sekundu.
B
Ano, vzdálenost mezi vozidly byla minimálně 2 sekundy.
C
Ne, bezpečná vzdálenost byla nedostatečná.

925. Jak se zachováte jako řidič vozidla z výhledu v ukázce v úseku s vyznačenými šipkami na vozovce?

A
Pojedu tak, aby vzdálenost od vozidla přede mnou odpovídala minimálně vzdálenosti dvou celých šipek na vozovce.
B
Zvětším vzdálenost, tak abych viděl minimálně 3 šipky na vozovce mezi mnou a vozidlem přede mnou.
C
Zpomalím, šipky jsou optickou brzdou a upozorňují mě na rizikové místo na komunikaci.

926. Jak se jako řidič vozidla z výhledu zachovám ve vyobrazené dopravní situaci s ohledem na zásady bezpečné a defenzivní jízdy?

A
Budu pokračovat stejnou rychlostí, situace v levém jízdním pruhu se mě netýká.
B
Zpomalím, abych vytvořil větší prostor pro řešení rizikové situace.
C
Zvýším rychlost jízdy tak, abych se vyhnul rizikové situaci v levém jízdním pruhu.

927. K jakému porušení silničních pravidel ve vyobrazené dopravní situaci došlo?

A
Řidič autobusu nedal přednost v jízdě řidiči vozidla z výhledu, který vjížděl na kruhový objezd.
B
Řidič modrého vozidla, které vjíždělo na kruhový objezd, nedal přednost v jízdě řidiči vozidla z výhledu, který jel po kruhovém objezdu.
C
Řidič vozidla z výhledu nesměl zastavit před přechodem pro chodce při výjezdu z kruhového objezdu.

928. K jakému porušení silničních pravidel došlo ve vyobrazené dopravní situaci?

A
Řidič vozidla z výhledu ohrozil chodkyni, která přecházela po přechodu pro chodce.
B
Chodkyně se před vstupem do vozovky nerozhlédla, nevěnovala se situaci v provozu.
C
Řidič vozidla z výhledu zastavil před přechodem pro chodce v místě výjezdu z kruhového objezdu.

929. Musí ve vyobrazené dopravní situaci řidič vozidla z výhledu zastavit vozidlo před jednokolejným železničním přejezdem?

A
Nemusí, protože právě přejel vlak. Jedná se o jednokolejný přejezd, nemůže tedy ihned po něm jet vlak další.
B
Musí, protože mu to přikazuje svislá dopravní značka.
C
Musí, protože řidič má povinnost zastavit před každým železničním přejezdem.

930. Jako řidič vozidla z výhledu:

A
na hlavní pozemní komunikaci nemusím reagovat na hrozící nebezpečí střetu, ostatní účastníci jsou povinni odvrátit hrozící nebezpečí střetu, které jsem nezavinil.
B
na hlavní pozemní komunikaci nemám povinnost sledovat ostatní účastníky provozu.
C
mám povinnost sledovat situaci v provozu, abych v případě nutnosti mohl včasnou reakcí odvrátit hrozící nebezpečí střetu i přesto, že jsem na hlavní pozemní komunikaci.

931. Provozovatel motocyklu přistaví tento motocykl k technické prohlídce nejpozději:

A
Ve lhůtě 6 let po jeho prvním zaregistrování a potom pravidelně ve lhůtách 4 let.
B
Ve lhůtě 4 let po jeho prvním zaregistrování a potom pravidelně ve lhůtách 2 let.
C
Ve lhůtě 2 let po jeho prvním zaregistrování a potom pravidelně ve lhůtách 2 let.

932. Historické vozidlo:

A
Nelze provozovat na pozemních komunikacích za účelem podnikání a běžného denního užívání pro vlastní potřeby.
B
Nesmí být bez povolení Policie ČR provozováno na pozemních komunikacích.
C
Lze na pozemních komunikacích provozovat bez jakéhokoli omezení.

933. Zjistíme-li závady na brzdovém systému, které zjevně znemožňují účinně zastavit vozidlo a tím ohrožují bezpečnost provozu na pozemních komunikacích:

A
Vozidlo lze provozovat na pozemních komunikacích na základě jednorázového povolení policie.
B
S vozidlem lze přiměřenou rychlostí dojet jen do nejbližšího místa, kde lze závadu odstranit.
C
Vozidlo nesmí být užito k provozu na pozemních komunikacích, smí však být vlečeno na tyči.

934. Lhůta pro přistavení silničního vozidla k pravidelné technické prohlídce se počítá ode dne:

A
Prvního zaregistrování silničního vozidla a potom vždy ode dne provedení pravidelné technické prohlídky.
B
Prodeje silničního vozidla a potom vždy ode dne úspěšného provedení pravidelné technické prohlídky.
C
Vyrobení silničního vozidla a potom vždy v pravidelných pětiletých lhůtách.

935. Vozidlo je technicky nezpůsobilé k provozu na pozemních komunikacích, pokud:

A
Pro závady v technickém stavu bezprostředně ohrožuje bezpečnost provozu na pozemních komunikacích.
B
Do termínu příští pravidelné technické prohlídky zbývá méně než tři kalendářní měsíce.
C
Spotřeba pohonných hmot přesahuje limity stanovené výrobcem vozidla.

936. Nebrzděný přívěs, jehož přípustná hmotnost nepřevyšuje 750 kg a který nebyl dříve registrován v zahraničí, přistaví jeho provozovatel k technické prohlídce nejpozději ve lhůtě:

A
2 let po zaregistrování tohoto přívěsu a potom pravidelně nejpozději ve lhůtách 2 let.
B
6 let po zaregistrování tohoto přívěsu a potom pravidelně nejpozději ve lhůtách 4 let.
C
4 let po zaregistrování tohoto přívěsu a potom pravidelně nejpozději ve lhůtách 4 let.

937. K pohonu motorů vozidel se smí používat:

A
Pouze pohonné hmoty předepsané výrobcem těchto motorů.
B
Pohonné hmoty nesplňující požadavky na jakost, umožní-li spolehlivý provoz těchto motorů.
C
Pouze pohonné hmoty předepsané výrobcem těchto motorů nebo pohonné hmoty s nižším oktanovým číslem.

938. Historickým vozidlem je:

A
Vozidlo, které je zapsáno v registru historických a sportovních vozidel a kterému byl vydán průkaz historického vozidla.
B
Vozidlo, které nesmí být použito k provozu na pozemních komunikacích.
C
Každé vozidlo, jehož konstrukce neodpovídá technickým požadavkům na nově vyráběná vozidla.

939. Historickým vozidlem je:

A
Vozidlo, které je zapsáno v registru historických a sportovních vozidel a kterému byl vydán průkaz historického vozidla.
B
Každé vozidlo starší než 15 let.
C
Každé vozidlo starší než 20 let.

940. Provozovatel osobního automobilu, který nebyl dříve registrován v zahraničí, přistaví tento automobil k technické prohlídce nejpozději ve lhůtě:

A
4 let po prvním zaregistrování tohoto automobilu a potom pravidelně ve lhůtách 2 let.
B
4 let po prvním zaregistrování tohoto automobilu a potom pravidelně ve lhůtách 4 let.
C
2 let po prvním zaregistrování tohoto automobilu a potom pravidelně ve lhůtách 4 let.

941. Na téže nápravě musí být používány:

A
Pneumatiky stejného rozměru a značky.
B
Pneumatiky stejného rozměru bez ohledu na homologaci a typ dezénu.
C
Pouze shodné pneumatiky, přičemž shodnou pneumatikou se rozumí pneumatika stejného rozměru, konstrukce, druhu dezénu a značky.

942. Používání pneumatik s protiskluzovými hroty:

A
Je zakázáno pro všechna vozidla, s výjimkou vozidel záchranné služby.
B
Je povoleno pouze v zimním období.
C
Je povoleno pouze v zimním období a jen v horských oblastech.

943. Činná plocha pláště pneumatiky v provozu musí mít po celém obvodu a v celé šíři vrchního běhounu jasně viditelný dezén s hloubkou hlavních dezénových drážek:

A
U všech vozidel nejméně 1,0 mm.
B
U osobních vozidel 1,5 mm a u nákladních vozidel 2,0 mm.
C
U mopedů nejméně 1,0 mm a u vozidel ostatních kategorií nejméně 1,6 mm.

944. Nová přípojná vozidla za osobní automobil:

A
Podléhají registraci.
B
Nepodléhají registraci.
C
Podléhají registraci pouze na žádost jejich vlastníka.

945. Nově registrovaná přípojná vozidla:

A
Mají registrační značku shodnou s tažným vozidlem.
B
Nemusí mít žádnou registrační značku.
C
Mají po zaregistrování svou přidělenou registrační značku.

946. Jiná než předepsaná nebo povolená světelná zařízení:

A
Nesmí být na vozidle použita.
B
Smí být na vozidle použita pouze za předpokladu, že jejich užití nebude obtěžovat ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích.
C
Smí být použita pouze při tuningové úpravě vozidla.

947. Okamžitá hmotnost jízdní soupravy:

A
Nesmí být větší než největší povolená hmotnost jízdní soupravy stanovená při schválení technické způsobilosti tažného vozidla.
B
Může být větší než největší povolená hmotnost jízdní soupravy stanovená při schválení technické způsobilosti tažného vozidla.
C
Může být libovolná, nesmí však překročit limity stanovené prováděcí vyhláškou.

948. Pokud přípojné vozidlo svými rozměry po připojení k tažnému vozidlu znemožní řidiči řádný výhled vnějšími zpětnými zrcátky:

A
Smí být taková souprava užívána v silničním provozu.
B
Smí být taková souprava v silničním provozu užita pouze na silnicích II. a III. třídy a místních komunikacích.
C
Tažné vozidlo musí být opatřeno doplňkovými zpětnými zrcátky s větším vyložením nebo jiným zařízením, které zajistí řádný výhled.

949. Započítává se do největší povolené délky autobusů jakákoliv odnímatelná výbava (např. schrána na lyže atd.)?

A
Ne, nezapočítává.
B
Ano, započítává.
C
Ano, ale jen u meziměstských a dálkových autobusů.

950. Povinná výbava motorových a přípojných vozidel musí být umístěna ve vozidle:

A
Při každém užití vozidla v provozu na pozemních komunikacích.
B
Pouze pokud je vozidlo přistaveno na STK.
C
Pouze pokud nepřekáží při běžném užití vozidla.