Otázky pro Autoškola - Stránka 10 z 22

Prohlížejte otázky 451 až 500 z celkových 1098 otázek.

451. Při jízdě v obci se před Vaším vozidlem náhle objeví kutálející se míč. Jak byste měli reagovat?

A
Okamžitě snížit rychlost jízdy nebo i zastavit vozidlo, protože na vozovku za míčem mohou vběhnout děti.
B
Pokračovat v jízdě, protože děti vědí, že mají zůstat stát na okraji chodníku a počkat, až auto přejede.
C
Vyhnout se míči, aby nedošlo k poškození Vašeho vozidla, a pokračovat v jízdě nezměněnou rychlostí.

452. Řidič nesmí přepravovat na druhém sedadle motocyklu:

A
Osobu mladší 12 let.
B
Osobu mladší 15 let.
C
Osobu mladší 17 let.

453. Moped:

A
Se nesmí vléci, smí se však užít jako vlečné vozidlo.
B
Se smí vléci, nesmí se však užít jako vlečné vozidlo.
C
Se nesmí vléci ani užít jako vlečné vozidlo.

454. Motocykl s postranním vozíkem:

A
Se nesmí vléci, smí se však užít jako vlečné vozidlo.
B
Se smí vléci, nesmí se však užít jako vlečné vozidlo.
C
Se smí vléci i užít jako vlečné vozidlo.

455. Jaké důsledky mohou mít síly působící na náklad při průjezdu zatáčkou?

A
Nedostatečně upevněný náklad se může v zatáčce vysypat nebo posunout.
B
V zatáčce získává vozidlo větší stabilitu v důsledku vyšší hmotnosti.
C
Průjezd zatáčkou nemá žádný vliv na náklad.

456. Čím je rychlost jízdy motocyklu vyšší:

A
Tím lépe lze projíždět zatáčky o malém poloměru.
B
Tím více v zatáčkách natáčíme řídítka.
C
Tím více musí být v zatáčce motocykl naklopen.

457. Při jízdě se před Vaším vozidlem zpoza parkujících aut náhle objeví kutálející se míč. Jak byste měli reagovat?

A
Okamžitě snížit rychlost jízdy nebo i zastavit vozidlo, protože na vozovku za míčem mohou vběhnout děti.
B
Pokračovat v jízdě, protože děti vědí, že mají zůstat stát na okraji chodníku a počkat, až auto přejede.
C
Vyhnout se míči, aby nedošlo k poškození Vašeho vozidla, a pokračovat v jízdě nezměněnou rychlostí.

458. Motocykl bez postranního vozíku:

A
Se nesmí vléci, smí se však užít jako vlečné vozidlo.
B
Se smí vléci, nesmí se však užít jako vlečné vozidlo.
C
Se nesmí vléci ani užít jako vlečné vozidlo.

459. Na dálnici musíte počítat se silným bočním větrem především:

A
Na mostech.
B
V podjezdech.
C
Mezi protihlukovými stěnami.

460. Jaká je možná příčina vzniku nebezpečí pádu motocyklu v zatáčkách?

A
Olej na vozovce.
B
Svislé dopravní značení.
C
Zvýšený okraj na vnější straně vozovky.

461. Na dálnici musíte počítat se silným bočním větrem především:

A
V lesních úsecích.
B
V otevřeném terénu.
C
Mezi protihlukovými stěnami.

462. Jaká je častá příčina vzniku nebezpečí pádu motocyklu v zatáčkách?

A
Snížená krajnice vozovky.
B
Vodorovné dopravní značení.
C
Zvýšený okraj na vnější straně vozovky.

463. Za minimální bezpečnou vzdálenost mezi za sebou jedoucími vozidly je zpravidla považován:

A
Časový rozestup dvou sekund.
B
Časový rozestup pěti sekund.
C
Časový rozestup tři čtvrtě sekundy.

464. Při jízdě v obytné zóně se před Vaším vozidlem náhle objeví kutálející se míč. Jak byste měli reagovat?

A
Okamžitě začít brzdit, protože na vozovku za míčem mohou vběhnout děti.
B
Pokračovat v jízdě, protože děti vědí, že mají zůstat stát mimo vozovku a počkat, až auto přejede.
C
Vyhnout se míči, aby nedošlo k poškození Vašeho vozidla, a pokračovat v jízdě nezměněnou rychlostí.

465. Jaké důsledky mohou mít síly působící při průjezdu zatáčkou na větší náklad, který přepravujete na střešním nosiči zavazadel vozidla?

A
Na náklad působí odstředivá síla, takže se může vysypat nebo posunout.
B
V zatáčce získává vozidlo větší stabilitu, protože náklad snižuje těžiště vozidla.
C
Průjezd zatáčkou nemá žádný vliv na náklad, nemění se těžiště ani jízdní vlastnosti vozidla.

466. Při zapojování vozidel do soupravy:

A
Nejprve zapojíme závěsné zařízení a potom zásuvku elektrického spojovacího zařízení.
B
Nejprve zapojíme zásuvku elektrického spojovacího zařízení a potom závěsné zařízení.
C
Není důležité pořadí úkonů.

467. Brzdná dráha jízdní soupravy složené z motorového vozidla a brzděného přívěsu je v porovnání s brzdnou drahou samotného motorového vozidla:

A
Kratší.
B
Delší.
C
Stejná.

468. Brzdná dráha jízdní soupravy s brzděným přívěsem je v porovnání s brzdnou drahou soupravy s nebrzděným přívěsem o stejné hmotnosti:

A
Kratší
B
Delší.
C
Stejná.

469. Zvýšené riziko ztráty přilnavosti pneumatik a následného smyku za deště hrozí:

A
V úseku s vyjetými kolejemi.
B
Na silnicích nižší třídy.
C
Na vozovce s betonovým povrchem.

470. Prodleva brzd:

A
Brzdnou dráhu neovlivňuje.
B
Brzdnou dráhu zkracuje.
C
Brzdnou dráhu prodlužuje.

471. Vozidlo, které přepravuje nebezpečný náklad:

A
Musí být označeno oranžovými výstražnými panely, které odpovídají předpisům.
B
Musí být označeno zvláštním výstražným světlem žluté barvy.
C
Nemusí být označeno, stačí jen prohlášení odesílatele o zboží, které má u sebe řidič vozidla.

472. Přetáčivý smyk u vozidla s pohonem zadních kol a manuální převodovkou budete řešit:

A
Sešlápnutím spojkového pedálu a natočením volantu směrem, kterým se pohybuje zadní část vozidla.
B
Sešlápnutím brzdového pedálu a natočením volantu směrem, kterým se pohybuje zadní část vozidla.
C
Sešlápnutím pedálu akcelerátoru a natočením volantu směrem, kterým se pohybuje zadní část vozidla.

473. Přilnavost mezi pneumatikou a povrchem vozovky je závislá na:

A
Huštění pneumatiky, hloubce jejího dezénu a druhu povrchu vozovky.
B
Huštění pneumatiky a hloubce jejího dezénu. Druh povrchu vozovky nemá výraznější vliv na přilnavost.
C
Druhu povrchu vozovky. Huštění a hloubka dezénu pneumatiky výrazně přilnavost neovlivňují.

474. Při dvojnásobném zvýšení rychlosti působí na řidiče i motocykl v zatáčce:

A
Přibližně dvojnásobná odstředivá síla.
B
Přibližně čtyřnásobná odstředivá síla.
C
Odstředivá síla, která se nemění.

475. Na co je třeba dbát při nakládání sypkého materiálu?

A
Sypký materiál by měl být naložen pokud možno co nejdále dozadu, aby se zvýšilo zatížení zadní poháněné nápravy.
B
Zatížení nákladové plochy musí být rovnoměrné.
C
Náklad je třeba umístit jen do středu ložné plochy.

476. Když zvýšíte rychlost jízdy na dvojnásobek (např. z 50 km/h na 100 km/h), prodlouží se tím brzdná dráha Vašeho vozidla na suché vozovce:

A
Přibližně na dvojnásobek délky původní brzdné dráhy.
B
Přibližně na trojnásobek délky původní brzdné dráhy.
C
Přibližně na čtyřnásobek délky původní brzdné dráhy.

477. Při přepravě nákladu na střešním nosiči zavazadel:

A
Dochází ke zhoršení jízdních vlastností vozidla, a to zejména v důsledku zvýšení odporu vzduchu a vyššího těžiště vozidla.
B
Se jízdní vlastnosti vozidla nemění, protože střešní nosič zavazadel je konstruován tak, aby jeho užití nemělo vliv na chování vozidla.
C
Dochází ke zlepšení jízdních vlastností vozidla, protože v důsledku vyšší hmotnosti je vozidlo stabilnější.

478. Při jízdě na motocyklu za mokra se povrch vodorovného značení přechodů pro chodce nebo jízdních pruhů:

A
Stává špatně viditelným a je proto nutné vždy používat obrysová a potkávací světla namísto světel pro denní svícení.
B
Nijak neliší od povrchu tohoto značení za sucha, je stejně viditelný a má i stejné adhezní vlastnosti.
C
Stává výrazně kluzkým, takže není vhodné na něm provádět žádný prudký manévr, jako je akcelerace, brzdění, náklon nebo náhlá změna směru jízdy.

479. Smyku předního kola v zatáčce a tím způsobenému pádu motocyklu předejdeme:

A
Zvýšením výkonu přenášeného zadním kolem přidáním plynu.
B
Odbrzděním předního kola ještě před naklopením motocyklu.
C
Zvýšením brzdné síly na předním kole páčkou ruční brzdy.

480. Správně jedoucí motocyklista projíždí zatáčkou tak, aby:

A
Nebylo nutné v průběhu zatáčení přidávat plyn ani brzdit.
B
Brzděním snižoval neustále rychlost jízdy motocyklu.
C
Přidáváním plynu neustále zvyšoval rychlost motocyklu.

481. Při rychlosti 100 km/h je délka brzdné dráhy Vašeho vozidla oproti brzdné dráze při rychlosti 50 km/h:

A
Přibližně čtyřikrát delší.
B
Přibližně třikrát delší.
C
Přibližně dvakrát delší.

482. Častou příčinou vzniku dopravních nehod při jízdě na dálnici je:

A
Jízda s nedostatečnou vzdáleností mezi vozidly jedoucími za sebou.
B
Pomalá jízda nákladních vozidel.
C
Jízda v pravém jízdním pruhu.

483. Při prudkém sešlápnutí brzdového pedálu vozidla bez protiblokovacího systému brzd (ABS) na náledí dojde:

A
K zablokování kol vozidla a vozidlo se stává neřiditelným.
B
K maximálnímu brzdnému účinku, při němž vozidlo zastaví s nejkratší brzdnou dráhou.
C
K zablokování kol zadní nápravy vozidla, při němž vozidlo zůstává řiditelným.

484. Těhotné ženy:

A
Nesmí nikdy používat bezpečnostní pásy.
B
Musí používat bezpečnostní pásy.
C
Nemusí používat bezpečnostní pásy, pokud je vozidlo vybaveno airbagem.

485. Chystáte se předjet cyklistu. Bude vám stačit boční odstup od cyklisty přibližně 50 cm?

A
Ne, protože cyklista může náhle zakolísat a vybočit z dráhy směru své jízdy.
B
Ano, pokud budete dávat zvuková nebo světelná výstražná znamení.
C
Ano, pokud snížíte rychlost na 40km/h, pak je předjíždění bezpečné.

486. Příčinou vzniku aquaplaningu je:

A
Rychlá jízda na vozovce pokryté větším množstvím vody.
B
Prudké zrychlení vozidla na mokré vozovce.
C
Prudké brzdění vozidla na mokré vozovce.

487. Za jízdy v noci se vám náhle v dálkových světlech objeví lesní zvěř. Jak se zachováte?

A
Okamžitě ztlumíte světla na potkávací a snížíte rychlost jízdy.
B
Vypnete světla vozidla a pokračujete sníženou rychlostí v jízdě.
C
Pokračujete v jízdě stejným způsobem s dálkovými světly.

488. Častou příčinou těžkých nehod na dálnici při předjíždění je:

A
Nedostatečné sledování provozu za vozidlem.
B
Pomalá jízda.
C
Jízda s bezpečnou vzdáleností mezi vozidly.

489. Správný tlak huštění pneumatik se zjišťuje:

A
Na studených, jízdou nezahřátých pneumatikách.
B
Na jízdou zahřátých pneumatikách.
C
Na pneumatikách bez ohledu na jejich teplotu.

490. Ve výhledu z motorového vozidla vidíte skupinu dětí na chodníku. Jak se zachováte?

A
S ohledem na možné vběhnutí dětí do vozovky snížíte rychlost jízdy a zvýšíte pozornost.
B
Protože jsou děti na chodníku, nemáte důvod ke zvýšení opatrnosti ani ke změně způsobu jízdy.
C
Použijete zvukové výstražné znamení a přejedete k levému okraji jízdního pruhu.

491. Při zvyšování rychlosti jízdy se zorné pole řidiče:

A
Nemění.
B
Zužuje.
C
Rozšiřuje.

492. Při začínajícím drobném dešti se snížení přilnavosti pneumatik nejvýrazněji projeví na vozovce:

A
Dlážděné.
B
S asfaltovým povrchem.
C
S betonovým povrchem.

493. Při jízdě vozidla po krajnici:

A
Je nutno dbát zvýšené opatrnosti, vzhledem k možnosti porušení její nezpevněné části a převrácení vozidla.
B
Není nutno dbát zvýšené opatrnosti.
C
Musí být uvedeno v činnost výstražné světelné zařízení.

494. Řidič jedoucí před Vámi dává výstražné světelné znamení. Jak se zachováte?

A
Zajedete co nejblíže k pravému okraji vozovky a zastavíte.
B
Pokračujete v jízdě za nezměněných podmínek.
C
Snížíte rychlost jízdy a použijete také světelné výstražné znamení.

495. Zvukové výstražné znamení smí řidič ve vztahu k životnímu prostředí použít:

A
Pouze v případech stanovených zákonem.
B
Kdykoliv to uzná za vhodné.
C
Tam kde je to povoleno dopravní značkou.

496. Při přepravě sypkého materiálu musí řidič:

A
Dbát zvýšené opatrnosti vzhledem k možnosti ohrožení ostatních účastníků silničního provozu odlétávajícími částicemi.
B
Jet rychlosti maximálně 40 km/h.
C
V půlhodinových intervalech kontrolovat stav nákladu.

497. Při přepravě vozidlem hromadné dopravy osob cestující:

A
Musí dbát pokynů a příkazů řidiče.
B
Nemá žádné povinnosti.
C
Nesmí stát v uličce.

498. Při řízení vozidla hromadné dopravy osob řidič:

A
Musí volit způsob a rychlost jízdy tak, aby neohrozil bezpečnost a pohodlí cestujících.
B
Smí jet rychlostí maximálně 60 km/h.
C
Musí každou hodinu kontrolovat vnější osvětlení vozidla.

499. Vozidlo s vysokou plachtovou nástavbou je zvlášť citlivé na boční vítr pokud:

A
Je prázdné.
B
Je plně naložené.
C
Převáží sypký náklad.

500. Přilnavost pneumatik snižuje:

A
Silný déšť a vysoká vrstva vody na vozovce.
B
Velká hmotnost nákladu na vozidle.
C
Malá hmotnost nákladu na vozidle.